Forstå selvbetjeningen: Mit forbrug

En vejledning til selvbetjeningen. Denne gang har vi fokus på "Mit forbrug"

Vejledning til selvbetjeningen

I de kommende måneder vil vi sætte fokus på selvbetjeningen og de muligheder, det giver. Nogle bruger selvbetjeningen til at se simple ting som for eksempel, hvad man har betalt i en given periode, og andre bruger selvbetjeningen til mere avancerede ting – for eksempel at følge timeaflæst forbrug. Uanset behovet, så oplever vi i stigende grad, at når vi har kontakt til en kunde og guider personen ind på selvbetjeningen, så åbner der sig en ny verden af information, og det vil vi selvfølgelig gerne have, at ALLE vores kunder får muligheden for.

Det første, vi sætter fokus på er, hvordan man finder en visning af sit forbrug, og hvad man kan bruge det til. For at komme ind på selvbetjeningen kræver det to ting. Det ene er en e-mail og den anden er en kode. Din e-mail er den, som du har registreret ved tilmeldingen, og koden kan findes i ordrebekræftelsen. Hvis du ikke har din ordrebekræftelse og derfor ikke kan finde koden, så gør det ikke noget, da man ved få klik kan få tilsendt en ny kode.

For at logge ind på selvbetjeningen kan man tilgå NettoPower.dk og trykke på ”Log ind” øverst til højre på siden eller ved at tilgå NettoPower.dk/sign_in. Her taster man sin e-mail og kode som nævnt ovenfor. Hvis man ikke kan finde koden eller har glemt den, så kan man trykke på ”Glemt dit password”, hvorefter vi fremsender en ny kode inden for få minutter.

Når man er logget ind på selvbetjeningen, bedes man trykke på ”Mit forbrug” i menuen til venstre (som vist på billedet). 

 

 

Herefter får man adgang til en visning af ens forbrug. Øverst på siden under ”vælg periode” er der mulighed for at ændre i visningen for perioden, og hvis man ønsker, kan man sætte kryds i ”vis årlig oversigt” og få en visning af hele året.

 



Herefter ændres visningen og under ”forbrug” (som vist på billedet) kan man se, hvordan forbruget er fordelt. De blå søljer indikerer at vi har et faktisk forbrug og den orange streg viser, at vi har estimeret et forbrug. På den måde kan man altid følge med i, hvad vi har estimeret i forhold til, hvad man har brugt. I tilfældet som vist på billedet, så har kunden brugt mere end hvad vi havde troet i september og oktober, men i november, december og januar brugt mindre. I februar er der ikke en blå søjle og det er fordi der ikke er kommet en aflæsning endnu. I det tilfælde vil man kun kunne se den orange streg, som er et estimeret forbrug. Hvis man for eksempel har været ude og rejse I hele februar måned, så ville man kunne logge ind og se, at vi har estimeret et forbrug i februar – så ville det være smart at aflæse måleren, så vi kan få lavet en korrektion. Det kan også være, at man igennem en længere periode har sparet på strømmen og undrer sig over, at man ikke har fået en korrektion. Så kan man logge ind, og følge med i, om vi har estimeret forbruget eller om der er tale om et faktisk forbrug.

 

Vi håber at ovenstående er til hjælp, og hvis man er I tvivl kan man altid kontakte os.

 

Comments

A
 
Trustpilot

NettoPower er i toppen over Danmarks bedst anmeldte energiselskaber på Trustpilot. 

 

Find os på trustpilot

NettoPower kundeservice
Vi elsker at tale energi

Vores kunder er i centrum af vores virksomhed. Hvis du har brug for hjælp til at forstå, hvordan NettoPower arbejder, kan du kaste et blik på vores spørgsmål og svar (FAQ) eller ringe til os på 70 500 500.

 

Spørgsmål og svar