Da vi alle kørte i bil, som brugte benzin eller diesel som brændstof, var det supersimpelt at finde ud af, hvor meget det kostede at tanke bilen. Du fandt den nærmeste tankstation, kiggede på skiltet, der matchede den type brændstof, du skulle bruge, og var det for dyrt, så kørte du videre til næste tankstation.
Helt så ligetil er det ikke med opladning af elbiler. Her betaler du pr. kWh, som godt kan virke en anelse mere flyvsk. Der findes mange forskellige abonnementer til elbiler, du kan vælge imellem, når du skal have opladet din elbil. Og så kan du også vælge at lade uden abonnement. Du kan lade både hjemme og ude.
Hvis du gerne vil sætte dig lidt ind i mulighederne, så læs videre her, hvor vi giver dig et indblik i, hvad du skal vælge i forskellige situationer, alt afhængigt af dit behov.
Med et abonnement til elbil kan du spare nogle penge på de kilometer, du kører. Det er vel at mærke primært, hvis du kører over 50.000 km om året.
Hvis du kører under 5.000 km pr. år, kan det faktisk godt betale sig, at du oplader din elbil uden abonnement med en ladeboks, du selv køber og får sat op hjemme ved dit hus.
Kører du mellem 5.000 og 50.000 km om året, så er den bedste løsning for dig med stor sandsynlighed en ladeboks med serviceaftale derhjemme. Måske kombineret med et ladeabonnement til elbil, som du kan lade med, når du er ude af huset.
De elbilladere med abonnement, som du møder, når du er ude af huset, er meget praktiske at tanke strøm ved, hvis du er abonnent. Så får du nemlig en chip, nøglebrik eller et kort, som du blot skal swipe for at sætte opladning af elbil på abonnement i gang. Det kan desuden også ofte gøres med en app. Det er nemt og absolut det værd i forhold til at undgå bøvl eller at løbe tør for strøm, når du er på langfart.
Vi håber, det har hjulpet dig lidt på vej og rustet dig til at læse yderligere og finde den rette løsning for dig.
Med et elbilabonnement kan du få strøm billigere. Hvad det koster, afhænger helt og holdent af, hvilken udbyder samt hvilken type abonnement du vælger at købe. Vil du fx have et abonnement, hvor du kan lade på tværs af landegrænser i Europa? Så er Skodas (hvis du altså har en Skoda) Powerpass en supersmart mulighed.
Derudover findes der også Clever, E.ON og mange, mange flere udbydere, som alle tilbyder lidt forskellige typer af abonnementer. Prøv at undersøge dem, eller læs på sammenligningssider, som kan hjælpe dig til at finde det helt rette abonnement til dig.
Der kan nemlig være stor forskel på, hvad opladning af elbil på abonnement koster. Ofte kommer abonnementerne også på forskellige niveauer. Du kan fx hos nogle udbydere betale for et ‘free’-abonnement, som giver dig fri opladning ved alle deres standere, så du kan lade alle de kWh, du har brug for. Du betaler blot abonnementsafgiften.
Generelt er det ofte sådan, at jo højere abonnementspris og niveau, du vælger, des lavere en konkret elpris pr. kWh betaler du. Lav månedlig udgift betyder dermed højere kWh-pris, når du lader din elbil.
Der er flere fordele ved at benytte dig af opladning af elbil på abonnement:
Opladning af elbil på abonnement; det har du måske også derhjemme?
Ville det her ikke være rart så?: Du suser rundt i din nyindkøbte elbil. Alle ladestandere er optaget, der hvor du kommer hen. Og de er også for dyre. Heldigvis ved du, at du kan klare opladning af din elbil på abonnement hjemme i carporten. Så du triller elbilen ind i carporten og sætter stikket i til opladning af din elbil.
Heldigvis ved du, at den strøm, der bliver puttet på din elbil, er billig. Du har tjekket den aktuelle elpris i nettopowers elpris-app, inden du satte bilen til at lade. Med nettopower som dit elselskab betaler du nemlig altid variabel elpris – altså den aktuelle timepris for den strøm, du forbruger.
Hos nettopower mener vi nemlig, at det skal være billigt, nemt og uden bøvl at være elkunde. Så med nettopower kommer du hurtigt og billigt på farten i din elbil. Du kan melde din ind i nettopower her og blive kunde hos os i løbet af få uger. Vi klarer det for dig.